Kody błędów OBDII w samochodach wynikające z uszkodzenia sterownika
- Szczegóły
- Diesel Serwis
Jak sprawdzić czy powód nie zapalania naszego samochodu z silnikiem diesel jest związany ze sterownikiem pompy wtryskowej??
Jeśli zauważyliśmy, że podczas jazdy samochodem auto zaczęło tracić moc i póżniej zgasło ? problem może być z uszkodzeniem tranzystora sterującego. Skontaktować się z mechanikiem który posiada diagnoskop do samochodu i wezwać go na miejsce usterki. Po podłączeniu diagnoskopu okaże się co się uszkodziło.
Najczęściej pojawiającym się błędem związanym z uszkodzeniem pompy wtryskowej w samochodach grupy volkswagen (Audi A4 TDI, Audi A6 2.5, Audi A8 2.5 TDI V6, Skoda Superb 2.5 TDI V6, VW Passat 2.5 TDI V6 )
- błąd 00550 ? uszkodzenie sterownika pompy wtryskowej
- kod błędu 00628 ? uszkodzenie tranzystora sterującego pompą BOSCH VP44
- 01268 brak sterowania cewką dawki paliwa VP44.
Błędy pojawiające się w samochodach grupy General Motors ( Opel Astra, Opel Combo, Opel Corsa , Opel Frontera, Opel Meriva, Opel Omega, Opel Signum, Opel Vectra , Opel Zafira, SAAB 9-3, SAAB 9-5 )
- P1631 ? najczęściej występujący błąd uszkodzenia sterownika pompy VP44 w dieslach Opla
Inne błędy które są związane bezpośrednio ze sterownikiem pompy wtryskowej BOSCH VP44
- P0190, P1220, P1335, P1560, P1600, P1630, P1631, P1660
U nas w zakładzie naprawisz wszystkie błędy związane ze sterownikiem pompy wtryskowej ? nie tylko w silnikach Opla i Audi ale także w:
BMW (E46) 320D, BMW (E39) 520D, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Transit, Ford Mondeo, Nissan Almera, Nissan Patrol, Nissan Terrano, Rover 25, Rover 45, Suzuki Grand Vitara 2.0D
Zapraszamy do współpracy z naszym serwisem elektronicznym mieszczącym się w Gliwicach na Śląsku. Dojeżdżamy do klienta do 30km ( Katowice, Chorzów, Zabrze, Bytom, Mikołów, Tarnowskie Góry ).
Dlaczego najczęściej sterowniki pomp wtryskowych VP44 są źle naprawiane ??
- Szczegóły
- Diesel Serwis
W skrócie opiszę jak się ma żywotność pompy do standardowej naprawy sterownika w garażu.
Skutki zastosowania źle dobranego tranzystora i złego montażu:
- zwiększone zużycie paliwa
- duże ryzyko uszkodzenia cewki dawkującej paliwo która steruje iglicą wysokiego ciśnienia ( UWAGA cewka sprzedawana tylko razem z nowym sterownikiem !! ).
- mniejsza moc silnika
- większe zużycie mechaniczne pompy wtryskowej Bosch VP44
- osoba która nie zna się na montażu uszkodzi moduł sterujący pracą pompy: EDU PSG5
1. Zwiększone zużycie paliwa spowodowane jest przez niewłaściwą pracę iglicy która jest poruszana przez cewkę którą wysterowuje tranzystor w pompie wtryskowej VP44
2. Ryzyko uszkodzenia cewki bierze się z 2 czynników
- tranzystor IRLR2905ZPB podczas pracy podtrzymania prądu cewki zamiast 10 Amper zasila cewkę prądem dochodzącym do 15 Amper ? jak widać to spora różnica co w dłuższym okresie eksploatacji samochodu prowadzi do uszkodzenia cewki i zatarcie iglicy sterującej wysokim ciśnieniem wtrysku paliwa;
- podczas montażu tranzystora ( widać to na wszystkich filmikach na youtube i instrukcjach ?fachowców? z Allegro ) nie patrzą na grubość i jakość połączeń źródła tranzystora z płytką PCB sterownika PSG5. Wynikiem błędnego montażu tranzystora uszkadza nam się cewka ( regulator dawki paliwa w pompie Bosch ), wypala w środku cały sterownik pompy wtryskowej a dodatkowo może jeszcze doprowadzić do uszkodzenia głównego komputera silnika ECU.
3. Mniejsza moc samochodu po regeneracji pompy wtryskowej VP44 bierze się z wolniejszego przełączania tranzystora ? nawet producent w opisie tranzystora sprzedawanego przez wszystkich i montowanego na umór nie zamieścił charakterystyki szybkość załączania ? dlaczego ? bo ten tranzystor nie jest przewidziany do pracy w takich warunkach. Dodatkowo trzeba się zastanowić dlaczego tranzystor jest aż na napięcie 55V jeżeli w samochodzie maksymalne napięcie możemy spotkać rzędu 15,5V przy zużytym akumulatorze i uszkodzonym regulatorze napięcia. Jeszcze duzo by można było wymieniać dlaczego tranzystor jest najważniejszym elementem układu a wymieniany jest w garażach bez specjalnego sprzętu i bez wiedzy o doborze jego parametrów.
4. Większe zużycie bierze się także z błędnego doboru tranzystora ? tutaj cierpi bezpośrednio cała pompa.
5. Moduł zwany sterownikiem pompy wtryskowej jest to płytka elektroniczna zalana sylikonem o konsystencji ?galarety?. Cała elektronika jest na wierzchu i łatwo można ją uszkodzić. Standardowe układy do obwodów drukowanych mają swoje obudowy ? o co utrudnia mechaniczne uszkodzenie w tym przypadku można porównać wymianę tranzystora do operacji na otwartym sercu ? na filmikach z Youtube widać jak łatwo się wymienia tranzystor ? ale kto udowodni, że po wymianie tranzystora sterującego dawką paliwa sterownik jest sprawny ?? Przychodzą do nas klienci którzy uznali że sami sobie poradzą z wymianą tranzystora lub powierzyli swój sterownik pompy VP44 fachowcowi z garażu co później u nas w diagnozie wychodzi, że cały sterownik jest do wymiany ? koszt 1200zł !!
Kliencie pamiętaj ? lepiej oddać sterownik w dobre ręce niż ma się okazać ze za 2 miesiące trzeba kupić nową pompę i słono zapłacić za pomyłkę.
Strona 2 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec